Notice: Undefined index: search in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/plugins/redux-framework/redux-core/inc/extensions/search/class-redux-extension-search.php on line 40

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-latestpost-widget.php on line 114

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-social-widget.php on line 119
מהבית לבית סיעודי – טיפים למעבר קל והסתגלות מהירה | בית סיעודי - יד בנימין

ראשון - חמישי: 9:00 - 17:30 | ימי שישי וערבי חג: 09:00 - 13:00

מהבית לבית סיעודי – טיפים למעבר קל והסתגלות מהירה

יד בנימין -טיפים למעבר והסתגלות לבית סיעודי

בני משפחה רבים מעידים כי המעבר של אדם קרוב לבית סיעודי, קשה להם רגשית. אנחנו מבינים זאת, ולכן אנו מאמינים כי ההיערכות הרגשית לקראת המעבר, רלוונטית גם לאדם הסיעודי וגם לבני המשפחה. כידוע, למצבים סיעודיים ישנן “תופעות נלוות” כדוגמת בדידות, תנודות במצבי הרוח, תסכול, דכדוך וכיוצא בזה. מסיבה זו, חשוב שתזכירו לעצמכם כי המוטיבציה העיקרית להעביר את האדם הסיעודי (אבא / סבא / אח וכיוצא בזה) לבית סיעודי, היא להקל עליו ולשפר את איכות חייו. 

המעבר מהבית אל בית סיעודי אמנם עלול להציף קשיים, אך הם זמניים וחולפים. למרות שתקופת ההסתגלות מגלמת בתוכה חששות וחוסר ודאות, יקיריכם יהיה עטוף בצוות מקצועי, תומך ואוהב שידאג לכל צרכיו. 

טיפים למעבר קל ולהסתגלות חלקה לאדם הסיעודי

  • שיתוף האדם הסיעודי במעבר – ההיערכות הרגשית היא החשובה ביותר! כל עוד האדם הסיעודי אינו תשוש נפש, שתפו אותו בהחלטתכם ובכל פרט: לאיזה בית סיעודי הוא עתיד לעבור, מתי הוא עתיד לעבור, עם כמה אנשים הוא יחלוק את חדרו, אילו פעילויות צפויות לו וכיוצא בזה.
  • העברת חפצים אישיים – ברשותו של כל אדם מספר חפצים היקרים לליבו. העבירו את החפצים האלו לבית הסיעודי – החל מתמונה, דרך תכשיט ועד גאדג’ט. המטרה היא להעניק לאדם הסיעודי “טעם של בית”, גם בבית הסיעודי.
  • הפגינו נוכחות – למרות שבית הסיעודי ממתין צוות מטפלים מקצועי, אמין ומסור, הוא לא יכול להחליף את הנוכחות שלכם. חשוב מאד שבימים הראשונים (ולא רק בהם) תהיו נוכחים, תתעניינו, תעטפו, תחבקו ותאהבו את האדם היקר לכם. תתפלאו עד כמה הנוכחות שלכם יכולה לתרום להסתגלות קלה ומהירה.

“ניתן להסביר לאדם הסובל מדמנציה כי הוא עובר לבית סיעודי?”

זו שאלה טובה. כל עוד מדובר על אדם סיעודי הסובל מדמנציה קלה, התשובה היא שכן. לא רק שניתן להסביר לו על המעבר, אלא חשוב לעשות זאת. ההיערכות לפני המעבר חיונית מכמה סיבות:

  • מניעת מצב של התנגדות / כעס / התפרצות של האדם הסיעודי
  • יש לכם הזדמנות לעורר ציפייה באדם הסיעודי לקראת המעבר (“יהיו לך חברים חדשים ולא תהיה עוד לבד”, “תקבל מעטפת מלאה של שירותים בכל שעה ביום”)
  • תקשורת פתוחה וכנה תשמר את האמון שיש לאדם הסיעודי בכם

בדמנציה הקלה הסימפטומים השכיחים הם בלבול קל, פגיעה בזיכרון וקושי בביצוע מטלות מסוימות. לכן, לרוב תוכלו לשתף את האדם הקרוב אליכם בהחלטתכם, וכך לאפשר לו לבטא את תחושותיו ובעיקר להכין אותו רגשית למעבר לבית הסיעודי.

חשוב מאד: לא להתעלם ממצבו הסיעודי של יקיריכם

בעולם אוטופי, איש לא היה מוגדר כסיעודי ואיש לא היה זקוק להשגחה ולסיוע בביצוע פעולות יום יומיות. במציאות, ישנם אנשים שבשלב מסוים בחייהם (לרוב, בגילאים מבוגרים), הופכים סיעודיים ועל כן הם זקוקים למסגרת טיפולית מתאימה. פעמים רבות, הסטטוס “סיעודי” קשה יותר לקרוביו של הסיעודי, מאשר לסיעודי בעצמו. זהו המקום שלנו לציין ולומר: אל תתעלמו או תתכחשו לסטטוס הזה. 

לעתים, בני משפחה המתקשים לקבל את הידרדרותו הבריאותית של האדם הקרוב, מנסים “לשדר עסקים כרגיל”. וכך, הם משאירים את האדם הסיעודי בביתו, מנסים לשמור על “שגרה תקינה” ולא מבררים אודות מסגרות טיפוליות. חשוב שתדעו כי אינכם מטיבים עם יקירכם, אלא עושים בדיוק את ההפך: תחושת התסכול מתעצמת, הבדידות גוברת וחוסר האונים – גדל. אדם סיעודי זקוק למסגרת טיפולית מתאימה ותומכת, הכוללת בין היתר את השירותים הבאים:

  • מענה רפואי הניתן ע”י אחיות ורופאים
  • קלינאות תקשורת
  • פיזיותרפיה
  • ריפוי בעיסוק
  • מתן סיוע סוציאלי ועוד…

לפרטים נוספים ותיאום ביקור בבית הסיעודי “יד בנימין”, אתם מוזמנים לפנות אלינו במספר הטלפון – 08-6633401

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סרגל הנגישות