Notice: Undefined index: search in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/plugins/redux-framework/redux-core/inc/extensions/search/class-redux-extension-search.php on line 40

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-latestpost-widget.php on line 114

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-social-widget.php on line 119
דמנציה: האתגרים הניצבים בפני בני המשפחה | בית סיעודי - יד בנימין

ראשון - חמישי: 9:00 - 17:30 | ימי שישי וערבי חג: 09:00 - 13:00

דמנציה: האתגרים הניצבים בפני בני המשפחה

יד בנימין -דמנציה: האתגרים הניצבים בפני בני המשפחה

לצד הקשיים המובנים מאליהם של האדם הדמנטי, גם אתם – בני הזוג, האחים, הילדים, הנכדים ולעתים אפילו הנינים, נאלצים להתמודד עם קשיים ומצב שרחוק מלהיות מוכר או אידיאלי. אנחנו בבית סיעודי “יד בנימין” נשמח לקבל בזרועות פתוחות את יקירכם הסיעודי, ולהעניק לו בית תומך וחם, בו הוא יוכל לקבע מענה רפואי ורגשי בסטנדרט הגבוה ביותר!

לפניכם, שלושת האתגרים העיקריים הצפויים לכם עם אבחון דמנציה אצל אדם קרוב. 

האתגר הראשון: הכלת דמנציה, האדם הסיעודי והמצב החדש

מצב סיעודי אינו מצב פשוט – לא לסובל ממנו ולא למשפחה. כידוע, אנשים דמנטים סובלים מפגיעה משמעותית ביכולות הקוגניטיביות שלהם, וכתוצאה מכך גם תפקודם נפגע. “רק אתמול” ילדים ראו את הוריהם בתפקוד מלא, והנכדים זכו לגדול עם סבא וסבתא חיוניים וצלולים. המצב הדמנטי מאלץ אתכם, בני המשפחה, להיפגש עם מצבים לא פשוטים, ובעיקר – להכיל אותם. ישנן עדויות לשלל סיטואציות “יום יומיות” שהפכו לאתגר של ממש עבור הדמנטים ובני משפחותיהם. לדוגמא:

  • אתם מבקרים את ההורה הדמנטי, הוא שמח לראותכם ומבקש להכין לכם תה. הוא לא זוכר היכן הוא אחסן את התיונים, איך מחממים את המים בקומקום ולבסוף הוא מגיש לכם את התה בקערת מרק.
  • אתם מגיעים לבקר את סבכם, ומגלים כי כבר שעות ארוכות התנור דולק ובתוכו מזון שנשרף. 
  • אתם שואלים את יקירכם לשלומו, אך הוא תוקף אתכם ומגיב באגרסיביות שלא אופיינית לו.

החשש העיקרי של בני המשפחה, הוא משלב הדמנציה החריפה. בשלב זה ישנן עדויות למקרים בהם האדם הדמנטי מתקשה לזהות את בני משפחתו. וכך, יכול להיווצר מצב שבו אתם מחבקים את אבא/אמא/סבא/סבתא, ואלו שואלים אתכם בתום מי אתם. 

האתגר השני: מציאת מסגרת טיפולית

ברור לכם כי לטפל באדם דמנטי בביתו, ללא תמיכה מקצועית-טיפולית, זה לגרום לו לסבל מיותר. אם כן, האתגר השני הניצב מולכם הוא מציאת המסגרת הטיפולית הנכונה והראויה ביותר לאדם הדמנטי. לרוב, נבחנות שתי אפשרויות שונות:

  • האדם הדמנטי ימשיך לגור בביתו, אך יקבל סיוע ממטפל סיעודי צמוד
  • האדם הדמנטי יעבור לבית סיעודי, שם הוא יקבל מענה טיפולי נרחב

במקרים בהם מדובר על אב או אם עם דמנציה לדוגמא, הרי שעלולה להיווצר מחלוקת בין האחים באשר למסגרת הטיפול. השיקול היחיד שצריך להנחות אתכם הוא טובתו של ההורה, תוך התחשבות ברמת הדמנציה שלו (קלה, בינונית או חריפה) ורצונותיו האישיים.

במרבית המקרים, בית סיעודי הינו המענה הטיפולי הנכון ביותר עבור אנשים עם דמנציה. היתרונות הבולטים:

  • האדם הדמנטי מקבל טיפול מצוות מורחב של אנשי מקצוע, ולא ממטפל אחד בלבד
  • לאדם הדמנטי צפוי סדר יום מלא וקבוע המעניק מסגרת, תוכן ומשמעות ליום
  • האדם הדמנטי זוכה בחיי חברה, נהנה מפעילויות וחוגים ואף חולק חדר עם אדם נוסף

האתגר השלישי: הכנת האדם הדמנטי לקראת המעבר לבית סיעודי

החלטתם להעתיק את מגוריו של האדם הדמנטי מביתו לבית סיעודי? צפוי לכם אתגר נוסף שעליכם להתמודד איתו: להסביר את החלטתכם ולהכין את יקירכם לקראת המעבר. במקרים בהם מדובר על דמנציה קלה, הרי שלרוב תוכלו לשוחח עם האדם הדמנטי ו”להחזיק איתו שיחה”. חשוב לבצע אותה ברגישות גבוהה, להדגיש כי אתם לא הולכים לשום מקום ושתכלית המעבר היא לשפר את איכות חייו. 

אנחנו בבית סיעודי “יד בנימין”, מזמינים אתכם להגיע אלינו ולהתרשם מ”הבית שמחוץ לבית”. אנו מספקים את כל השירותים הרפואיים והרגשים לחולים הדמנטיים – באהבה, במסירות ובמקצועיות. לפרטים נוספים, התקשרו – 08-6633401

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סרגל הנגישות