Notice: Undefined index: search in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/plugins/redux-framework/redux-core/inc/extensions/search/class-redux-extension-search.php on line 40

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-latestpost-widget.php on line 114

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-social-widget.php on line 119
טיפול של בני המשפחה בחולה הסיעודי לא באמת מטיב עמו | בית סיעודי - יד בנימין

ראשון - חמישי: 9:00 - 17:30 | ימי שישי וערבי חג: 09:00 - 13:00

טיפול של בני המשפחה בחולה הסיעודי לא באמת מטיב עמו

ball-2585603_1920.jpeg

אתם בטוחים שאתם עושים את הצעד הנבון, האחראי, המשפחתי וההרואי ביותר: לטפל בבן משפחתכם שהוגדר כסיעודי. למרות הכוונות הטהורות והרצון להיות שם בשביל האדם הקרוב אליכם, דעו כי טיפול שלכם בחולה הסיעודי לא באמת מטיב עמו. והמחיר שאתם צריכים לשלם? גבוה משאתם יכולים לדמיין…

מענה חלקי לצרכיו של החולה הסיעודי

אין כל ספק כי האדם הסיעודי יקבל מכם מענה רגשי נרחב: אתם תכילו אותו, תעודדו אותו, תעלו חיוך על פניו ותעטפו אותו באהבה. מעבר לכך? ארגז הכלים העומד לרשותכם – מוגבל. כל עוד אינכם מטפלים סיעודיים ואין לכם הכשרה רפואית, הדבר היחיד (שאיש אינו מזלזל בו) שאתם אכן יכולים לתת הוא תמיכה. 

חולה סיעודי זקוק למגוון רחב של טיפולים – מפיזיותרפיה ועד ריפוי בעיסוק, שתכליתם לנסות ולשפר את מצבו, במקרים מסוימים לשמר אותו ובעיקר ולמנוע הדרדרות. רגע לפני שאתם מקבלים את ההחלטה להשאיר את הסיעודי בבית ולטפל בו, שאלו את עצמכם: האם הבחירה שלכם מטיבה עמו או עושה בדיוק את ההפך?

מבוכה של האדם הסיעודי מולכם

המצב הסיעודי הופך את האדם הסיעודי לתלותי. החולים הסיעודיים אינם יכולים להתלבש ולפשוט את בגדיהם לבד, הם אינם יכולים להתרחץ באופן עצמאי ולעתים – אין להם שליטה על סוגריהם. אתם רק יכולים לדמיין לעצמכם עד כמה עלול להיות מביך וקשה רגשית לאדם הקרוב אליכם (אב, אם, סבא, סבתא, אח או אחות), בסיטואציה בה אתם מטפלים בו. 

קושי אישי שלכם לראות את האדם הסיעודי במצבו

מהצד השני, גם ישנו הקושי שלכם. חיים שלמים ראיתם את האדם הקרוב אליכם חיוני, אקטיבי ונמרץ. המצב הסיעודי הפך אותו תלותי, וגם ביצוע הפעולות היומיות הפשוטות ביותר (לכאורה), מותנה בסיוע שלכם. כשמדובר באב או באם / אח או אחות / סבא או סבתא, צפים מטבע הדברים קשיים. מדובר על קושי רגשי לראות את אותו אדם שגדלתם על ברכיו, מתקשה בביצוע פעולות שרק עד לא מזמן ביצע באופן עצמאי ומבלי שהיה מוגבל.  

לא ניתן לשלב בין עבודה ובין טיפול באדם סיעודי

אולי זהו לא הדבר הראשון שתחשבו עליו, אך טיפול סיעודי באדם קרוב אליכם, מחייב אתכם להתפטר ממקום עבודתכם. טיפול באדם סיעודי הינו טיפול המחייב אתכם בזמינות של 24 שעות ביממה. אין כל אפשרות לעבוד בחצי משרה (לדוגמא: עד שעות הצוהריים), ובזמן הזה להשאיר את האדם הסיעודי ללא השגחה ומענה. 

מעבר מהבית שלכם אל ביתו של הסיעודי

ההחלטה שלכם להיות אלו שיטפלו באדם הסיעודי, היא ההחלטה לעזוב את ביתכם – אל ביתו. במקרים רבים, ישנו מחיר גבוה להחלטה הזו: אתם משאירים מאחור בן/בת זוג, ילדים ולעתים גם עוזבים את עיר המגורים שלכם. חולים סיעודיים זקוקים להשגחה מלאה – מבוקר ועד ערב. האם אתם באמת יכולים לקחת על עצמכם את האחריות הזו?

בית סיעודי יד בינימין – למען היקרים שלכם ולמענכם. לתיאום ביקור, התקשרו אלינו – 08-6633401

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סרגל הנגישות