Notice: Undefined index: search in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/plugins/redux-framework/redux-core/inc/extensions/search/class-redux-extension-search.php on line 40

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-latestpost-widget.php on line 114

Deprecated: Function create_function() is deprecated in /home/adaranur/domains/adara-nurse.co.il/public_html/wp-content/themes/djompo/inc/widgets/djompo-social-widget.php on line 119
מטפל סיעודי או בית סיעודי – מהו הפתרון הראוי ביותר ליקיריכם? | בית סיעודי - יד בנימין

ראשון - חמישי: 9:00 - 17:30 | ימי שישי וערבי חג: 09:00 - 13:00

מטפל סיעודי או בית סיעודי – מהו הפתרון הראוי ביותר ליקיריכם?

מטפל סיעודי או בית סיעודי

על דבר אחד לא תהיו מוכנים להתפשר: על בריאותו ורווחתו של האדם היקר אליכם שהוגדר כסיעודי. אפשר רק לנחש עד כמה הסיטואציה הנוכחית קשה לכם רגשית, אך גם אפשר לנחם ולעודד אתכם כי ישנן מסגרות המתאימות לחולים הסיעודיים. אתם מתלבטים בין בית סיעודי ובין מטפל סיעודי? לפניכם, סקירה קצרצרה שעשויה לסייע לכם בקבלת ההחלטה. 

בית סיעודי – חממה לאנשים המוגדרים סיעודיים

האפשרות הראשונה היא להעתיק את מקום מגוריו של האדם הסיעודי אל בית סיעודי. תחת קורת גג אחת, מקבל החולה הסיעודי את כל שהוא זקוק לו, ואף יותר:

  • מגוון שירותי סיעודי
  • טיפולים רפואיים 
  • ניקיון ותחזוקה
  • הקפדה על היגיינה 
  • ארוחות, בדגש על תזונה בריאה
  • חוגים ופעילויות חברתיות
  • דגש על הווי חברתי ואווירה משפחתית
  • החולה הסיעודי לרגע לא לבד, אלא עטוף ומקבל מענה מלא לכל צרכיו 

“ישנם מקרים בהם המעבר אל הבית הסיעודי מלווה בקשיים?”

אנשים מבוגרים (קל וחומר כשהם מוגדרים כסיעודיים), מעידים כי הם צריכים את “הפינה” שלהם – המוכרת והידועה להם. המעבר אל בית סיעודי עשוי להציף קשיי הסתגלות, אך הם זמניים בלבד. בהדרגה, האדם הסיעודי יתרגל לסדר היום, לצוות האדיב, לחברו לחדר וירגיש בבית גם בבית הסיעודי.

מטפל סיעודי בביתו של החולה הסיעודי 

האפשרות השנייה היא להסתייע בשירותיו של מטפל סיעודי שיעבור לגור בביתו של החולה הסיעודי. לפורמט טיפול זה ישנם מספר חסרונות בולטים:

  • הימים הארוכים בבית (גם לצד המטפל הצמוד) ללא מסגרת קבועה ופעילויות מטיבות, עלולים ליצור תחושת בדידות ודכדכוך. 
  • לחולה הסיעודי תלות מלאה במטפל. מה קורה במידה והמטפל בעצמו חש שלא בטוב, זקוק לכמה ימי חופשה/מחלה או מבקש לצאת לסידורים? יהיה עליכם, בני המשפחה, למלא את מקומו או לדאוג למטפל אחר.
  • ישנם אנשים שמתקשים להכניס אל ביתם “אדם זר”. במקרים מסוימים, המטפל שסופג עלבונות מהאדם הסיעודי (אתה לא רצוי / אני יכול להסתדר לבד / אני לא יודע למה הביאו אותך לכאן), עלול לבקש לעזוב את תפקידו. 

“האם אוכל לטפל באבי המבוגר בכוחות עצמי?”

כל עוד האדם המבוגר מוגדר סיעודי, יש לדאוג לו למסגרת מתאימה: מטפל סיעודי או בית סיעודי, לבחירתכם. הנטייה הטבעית של ילדים רבים היא לרצות ולסעוד את הוריהם. עם זאת, חשוב להבין כי סיעוד אינו מתחיל ונגמר בביקור יומי בביתו של האדם הסיעודי, אלא שנדרשת השגחה מלאה 24 שעות ביממה. החולה הסיעודי זקוק לסיוע באכילה, ברחצה, בלבישת הבגדים ובפעולות יום יומיות נוספות. למרות רצונכם הטוב, מבלי שתעתיקו את מגוריכם אל ביתו של אביכם, לא באמת תוכלו לסעוד אותו ולהעניק לו את הטיפול הראוי.

אנו נשמח להזמינכם לסיור בבית הסיעודי שלנו! לפרטים נוספים ותיאום ביקור, התקשרו – 08-6633401

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
סרגל הנגישות